معرفی کلی فاز یک شهر جدید صدرا

نویسنده

این فاز از سال 1382 قابل سکونت شد و بیشترین جمعیت صدرا در این قسمت واقع شده است.

در حال حاضر 2 ورودی از کل 3 ورودی صدرا وارد فاز یک می شود.

ورودی اول صدرا که از شهرک گلستان وارد صدرا می شود به نام جاده خلیج فارس و وردی دوم صدرا که از دوکوهک وارد فاز دو و میدان دکتر ملک حسینی می شود . ورودی سوم صدرا که جاده سردار سلیمانی می باشد از جاده باجگاه وارد فاز یک صدرا بلوار حافظ می شود.

ورودی های دیگر در حال احداث صدرا جاده قره پیری و جاده ملوسجان می باشد.

مهمترین مجتمع هایی که در فاز یک احداث شده اند عبارتند از:

مجتمع امام حسن ،اسمان صدرا ،مهندسین ، احسان 1،2،3،4

مسکن مهر های مهرنگین ، مهرگان ،صدا و سیما ،ارگ 1،2 ،سلحشوران 1،2 ،مهر امام رضا ،رضوان 1،2 ،امیرالمومنین ،بناسازان ،وحدت بتن ،وزارت دفاع سایت 1،2،3 ،رضوان ،فردوسی و…

پروژه های باغشهری در شهر صدرا جلوه ای متفاوت به این شهر جدید داده است.

باغشهرها غالبا دارای قیمت هایی بالایی می باشند و اکثرا در خاشیه شهر هستند که بزرگترین مجموعه باغشهری در صدرا مجمع جهانی اهل بیت می باشد و گرانترین باغشهر که با نرخ دلار 50 هزارتومان تا 100 میلیارد تومان هم می رسد در گلبهار صدرا وجود دارد.

از جمله خیابان های مهم صدرا می توان به خیابان مولانا در غرب فاز یک صدرا که قسمت ملکی ان گرانترین زمین های صدرا می باشد.

از دیگر خیابان های مهم صدرا بلوار دانش بلوار امام خمینی که متصل کننده فاز یک به فاز دو ،بلوار فردوسی ، بلوار پاسداران که بانک صادارت بانک سپه بانک شهر ، ساختمان شهرداری مرکزی ساختمان شهرداری واحد شهرسازی و مالی ، اتش نشانی پمپ گاز و اکو پارک در این خیابان قرار دارند.

بیشترین مجتمع سازی ها در ناحیه 128 هکتاری در شرق صدرا که انتهای بلوار فردوسی می باشد ساخته شده است و یا پیش بینی برای احداث شده است.

فاز یک شهر صدرا را می توان به دو قسمت ملکی و اوقاف تقسیم کرد که جدا کننده این دو قسمت بلوار مولانا و بلوار جانبازان می باشد.

قسمت اوقاف که موقوفه حاج خلیل زالی می باشد به علت موقوفه بودن دارای قیمت کمتری نسبت به زمین های ملکی فاز یک می باشد.

امکانات رفاهی در فاز یک تقریبا کامل می باشد و دسترسی به نیازهایی روزمره به راحتی در فاز یک برائرده می شود.

میدان ورودی فاز یک فلکه سنگی می باشد که یک چهار راه با چراغ قرمز می باشد که با ورود به صدرا و قرار گرفتن در روبروی این چهار راه بلوار دانش در روبروی شما بلوار ایران در سمت راست و بلوار پاسداران در سمت چپ شما قرار میگیرد.

یکی از پارک های زیبا شهر صدرا اکو پارک می باشد که شهرداری صدرا رسیدگی ویژه ای به این پارک که در ابتدای فاز یک است می کند.

فاز یک شهر صدرا دارای 5 درمانگاه می باشد:

علی بن ابی طالب ،دماوند ،پارسه ،دنا ،