مشارکت در ساخت در شهر صدرا شیراز

نویسنده

مشارکت در ساخت چیست ؟ فرض کنید زمینی دارید که قادر به ساخت آن نیستید یا اینکه خانه کلنگی دارید که نه حصوله آن را دارید و نه وقت آن را که تخریب کنید و خودتان آن را بسازید یا اینکه پول ساخت آن خانه تخریب شده را در دست ندارید ، چاره کار چیست ؟ چه باید کرد ؟ بهترین کار در این زمان مشارکت در ساخت است یعنی اینکه شخصی دارای آورده مالی است و شما هم زمین یا خانه کلنگی که دارید را در اختیار قرار خواهید داد بعد از ساخت که زمین ساخته شد یا خانه کلنگی تخریب شد و زمین ساخت شد آپارتمان یا ویلای ساخت شده بهفروش میرسد و سود آن به میزان دارایی و هزینه کرد ساخت و دست مزد ها بین طرفین تقسیم خواهد شد ما کمی جلوتر میزان سود مشارکت در ساخت را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد .

چند نکته در مورد تیم پایا برج : پایا برج آمادگی خود را جهت انجام هر گونه قرار داد مشارکت در ساخت اعلام میکند . از آنجایی که پایا برج دارای تجربه بسیار مناسبی در زمینه ساخت و ساز ویلا و آپارتمان دارد میتواند یاری گر مناسبی در جهت قرار داد مشارکت در ساخت شما باشد . از طریق راه های ارتباطی تعبیه شده در سایت میتوانید جهت مشارکت در ساخت در شهر جدید صدرا شیراز با ما تماس حاصل فرمایید .

نکات مهم در قرار داد مشارکت در ساخت

1- احراز هویت طرفین قرار داد :

  • اصل مدرک شناسایی
  • نگه داری کپی کارت ملی طرفین
  • بررسی سند ملک های هر دو طرف
  • اگر ملک طرف مقابل دارای سند نبود شرکت پایا برج با کمک تیم حقوقی خود به بررسی اسناد زمین خواهد پرداخت اگر مشکلی وجود داشت به طرفین قرار داد اعلام خواهد کرد .
  • قرار داد باید محضری شود .

2-آدرس محل سکونت طرفین قرار داد :

  • درج آدرس به جهت ارسال اظهارنامه
  • از آنجایی که گاهی اوقات مالک در ملک مشارکت در ساخت ساکن است پس تحویل زمین مالک باید آدرس جدید را اعلام کند.
  • اگر طرفین قرار داد خانه خود و محل سکونت خود را جابه جا کردن احتیاج به اعلام دارد مثلا ظرف مدت روز …. به فرد مقابل اعلام کند .
  • همچنین آدرس بستگان و نزدیکان فرد ذکر شود . به عنوان آدرس حایگزین .

در کل ما این کار را برای ارتباط اعلام میکنیم محل کار هم میتواند به عنوان یک گزینه باشد .

مسئولیت تضامنی طرفین قرار داد :

در صورتی که طرفین قرار داد از یک نفر بیشتر باشند . باید مسئولیت تضامنی در قرار داد ذکر شود .

منظور است مسئولیت تضامنی چیست ؟ به منظور این است که همه مسئولیت کامل دارند در قرار داد برای بازپرداخت بدهی . یعنی اگر شخصی به از سازندگان به خارج فرار کرد شخص سازنده دیگر در ایران در قبال مشکلات قرار داد باید پاسخ گو باشد .

امضاء قرار داد توسط وکیل :

ممکن است شخصی که قرار است مشارکت در ساخت با یکدیگر انجام دهید در شهر شما نباشد یا زمان کافی برای انجام این کار نداشته باشد و بخواهد وکیل خود را زمان قرار داد به جای خودش بفرستد که انجام چند مورد حتما الزامی است که بدانید و باید انجام دهید : یکی اینکه مطمئن باشید وکالت نامه وکیل ضمیمه قرار داد شود و وکیل معتبری است . سعی کنید تا حد امکان با خود شخص رو در رو قرار داد را امضا کنید و همچنین حد و حدود اختیارات وکیل را بدانید .

بستن قرا داد با شخص حقوقی : همان طور که میدانید برای بستن قرار داد با شخص حقوقی که منظور همان شرکت یا .. است شما باید مواردی را مورد بررسی قرار دهید که برخی از آن ها را خدمت شما عرض میکنیم :

  • تمامی مدارک مورد نیاز شرکت مثل اسانامه و تغییرات شرکت را مورد بررسی قرار دهید
  • همچنین بررسی های لازم را جهت مشاهده توانایی شرکت از لحاظ مالی را به عمل آورید و میزان اختیارات هیئت مدیره را نیز بررسی کنید .
  • ممکن است در شرکت مواردی وجود داشته باشد که نیاز به مجوز از اعضاء هیئت میره داشته باشد ، بررسی های لازم را برای اینکه احتیاج دارد یا ندارد به عمل آورید .

یک نکته مهم که در مورد مشارکت در ساخت باید مورد توجه قرار گیرد سود دهی بالا و همچنین ریسک آن در صورت توجه مناسب نکردن به قرار داد وشخصی که با آن کار میکنیم . باید در نظر داشته باشیم اشخاصی که با آن ها کار میکنیم باید خود دستشان در ساخت و ساز خانه و ویلا باشد تا راه و چاره کار را بهتر بدانند .

همان طور که میدانید ممکن است سازنده احتیاج نباشد که در روز اول آورده ای داشته باشد و فقط نیاز به امضای قرار داد باشد .

موضوع دیگر آورده شخص مشخص باشد تا در حین پروژه کار نمیه کاره رها نشود .

باید مراقب سند ها و اصالت و صحت اسناد باشید که زمین یا خانه مشکلی نداشته باشد و از مالکیت آن توسط دارنده ملک و خانه کلنگی مطمین باشید .

دقت داشته باشید از آنجایی که هزینه های ساخت به پای سازنده است ممکن است که سعی در کاهش هزینه ها داشته باشد و چه بسا منجر به پایین آمدن کیفیت ساخت شود پس دقت کنید که شخص مورد نظر هم مطمئن باشد هم دلسوز کار خود برای فروش بعد از ساخت . و ایم امر خود موجب بروز مشکلاتی بین طرفین خواهد شد .

باید مشخصات و موارد مورد استفاده در مصالح ساختمانی به طور کام مورد بررسی قرار گیرد و تهیه و ضمیمه قرارد صورت گرفته شود

باید آورده هر یک از طرفین به دقات مورد بررسی قرار گیرد و میزان آورده به اندازه سهم هر یک از طرفین در سود خواهد بود .

معمولا سازنده در این نوع قرار داد ها باید هزینه اجرا وساخت و گرفتن پروانه را به طور کامل پرداخت کند .و همچنین هزینه امتیازات قانونی مامدد آب وبرق وگاز .

موضوع بعدی که در قرار داد مشارکت در ساخت باید مورد بررسی قرار بگیرد زمان بندی در اجرای پروژه است

مثلا زمان خاکبرداری : روز آن

اجرای اسکلت : در چه تاریخی

سفا کاری : مدت زمان اجرا

نازک کاری

و اخذ پایان کار

همچنین برای تاخیر یا به وجود آمدن مشکلی در قرار ذکر شود

در صورتی که برنامه زمان بندی نداشته باشید نمیتوانید مدعی این باشید که سازنده در مدت زمان تخلف کرده است . پس باید مورد بررسی قرار بگیرد .

تقسیم سود و یا احتمالا زیان بین طرفین :


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید