معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، ضوابط جدید ساعت کاری دستگاههای اجرایی استان را برای ماه مبارک رمضان و پس از شبهای قدر اعلام کرد که تأثیر آن برای کارکنان و مردم شهر صدرا نیز قابل توجه است.
طبق بخشنامه شماره ۱۰۴۷۸۵ مورخ ۲۹ بهمنماه ۱۴۰۴ سازمان اداری و استخدامی کشور، معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ضوابط جدید ساعت کاری در ایام ماه مبارک رمضان را به دستگاههای اجرایی استان ابلاغ کرد. این تغییرات با هدف ایجاد زمینه مناسب برای استفاده مطلوب از فضایل معنوی ماه رمضان اجرایی میشود و برای کارکنان و شهروندان صدرا نیز قابل اجراست.بر اساس این مصوبه، ساعت آغاز بهکار ادارات در ایام ماه رمضان به شکل شناور از ساعت ۸ تا ۹ صبح تعیین شده و زمان پایان کار نیز بین ۱۴ تا ۱۵ عصر خواهد بود. براساس این الگو، کارکنانی که ساعت ۸ صبح در محل کار حاضر شوند، مجاز به خروج از ساعت ۱۴ هستند، و آنهایی که ساعت ۹ صبح ورود خود را ثبت کنند، تا ساعت ۱۵ میتوانند در محل کار حضور داشته باشند.همچنین برای بهرهمندی از معنویّت شبهای قدر، ساعت آغاز بهکار تمامی دستگاهها در روزهای پس از این شبها رأس ۱۰ صبح تعیین شده است.در این بخشنامه تأکید شده است که مابقی ساعات کاری موظفی، موضوع ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، باید بهوسیله اتخاذ تمهیدات لازم مانند دورکاری کارکنان جبران شود تا خللی در سقف قانونی ساعات کار ایجاد نگردد.لازم به ذکر است که این تغییر ساعت کاری شامل واحدهای عملیاتی، خدماترسان حیاتی و ضروری نمیشود. بر این اساس، مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستانها، اورژانس، مراکز امدادی، آتشنشانی، امداد جادهای، واحدهای اتفاقات آب، برق و گاز، بخشهای انتظامی و پاسگاهها، مراکز تأمین کالاهای ضروری، دانشگاهها، مدارس و بخشهای عملیاتی پست که دارای نوبت کاری هستند، طبق روال سابق و بدون تغییر ساعت به ارائه خدمت ادامه خواهند