شهرداری صدرا در اطلاعیهای درباره مبالغ پرداختی به رانندگان سرویس مدارس، جزئیاتی از نحوه محاسبه و روند پرداختها را تشریح کرد.
شهرداری صدرا در پی طرح برخی پرسشها و اعتراضات درباره مبالغ پرداختی به رانندگان سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری، با انتشار توضیحاتی به تشریح روند محاسبه و پرداختها پرداخت.
در این اطلاعیه آمده است که تمامی فرآیندهای مالی مربوط به سرویس مدارس در شهرداری صدرا بر اساس بخشنامههای ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و مصوبات شورای ترافیک استان انجام شده و در چارچوب ضوابط تعیینشده صورت گرفته است.
بر اساس توضیحات ارائه شده، در بخشنامههای سال ۱۴۰۵ تعداد روزهای کاری مشخص شده بود، اما شهرداری صدرا با رویکرد حمایتی، ۹ روز پرداخت اضافی را برای رانندگان در نظر گرفته است. طبق اعلام این مجموعه، این اقدام موجب شده میزان پرداختی حدود ۵ درصد بیشتر از حد نصاب تعیینشده در بخشنامهها باشد.
در بخش دیگری از این اطلاعیه به مقایسه پرداختها با شهر شیراز اشاره شده است. بر اساس این توضیحات، میزان پرداختی شهرداری صدرا تا پایان اسفندماه ۷۵ درصد اعلام شده، در حالی که این میزان در شهر شیراز حدود ۷۲ درصد بوده است.
همچنین در خصوص موضوع «حق حسن انجام کار» که در برخی شهرها مطرح شده، شهرداری صدرا اعلام کرده است در روند پرداختها هیچ مبلغی از حقوق رانندگان نزد این مجموعه نگهداری نشده و تمامی مبالغ در کوتاهترین زمان ممکن به حساب رانندگان واریز شده است.
در پایان این اطلاعیه آمده است که پیشتر برای بررسی دقیقتر موضوع و پاسخ به ابهامات، از رانندگان سرویس مدارس صدرا دعوت شده بود تا در جلسهای در معاونت حملونقل شهرداری حضور یابند، اما به گفته شهرداری، این جلسه بدون حضور رانندگان برگزار شد. شهرداری صدرا اعلام کرده است در صورت وجود هرگونه ابهام، نمایندگان رانندگان میتوانند برای بررسی مستندات و انجام پیگیریهای لازم به معاونت حملونقل مراجعه کنند.