ما به طور کلی در این مقاله انواع نقشه ساختمان را توضیح و تشریح کردیم که شامل نقشه دو بعدی و نقشه سه بعدی ساختمان میشد . حال تصمیم داریم که روش طراحی نقشه دو بعدی را به طور کامل برای شما تشریح کنیم و به شما در طراحی نقشه دو بعدی ویلا در صدرا کمک کنیم .

شرکت مشاورین پایا برج با درار بودن تجربه مناسب و عملکرد خوب در طراحی نقشه هم باعث زندگی بهتر در خانه ای بهتر برای شما خواهد شد و هم با کشیدن یک طرح مناسب در زمین شما باعث افزایش قیمت آن خواهد شد . برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماسی که در سایت به شما ارائه شده است تماس حاصل فرمایید . یا میتوانید با این شماره تماس بگیرید : 09176865385

مراحل طراحی نقشه دو بعدی

قبل از ورود به بحث چند مورد را مورد بررسی قرار میدهیم که به نظر نگارنده این متن موضوع حائز اهمیتی برای دانستن موارد مختلف در طراحی نقشه کشی است .

همان طور که قبلا هم به اطلاع شما رسانده ایم قبل از طراحی نقشه ما احتیاج به دستور نقشه داریم در مراحل گرفتن پروانه ساختمانی اطلاعات مختصری در مورد دستور نقشه به شما داده ایم که میتوانید هم به مطالعه در مورد دستور نقشه بپردازید هم اطلاعات خوبی در مورد اخذ پروانه ساختمانی بگیرید . 

بعد از گرفتن دستور نقشه باید به سراغ دفاتر طراحی معماری در صدرا بروید که برای این امر شما میتوانید با شماره تماس تهیه شده در سایت با ما تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم در مورد نقشه معماری بدست آورید . 

انواع نقشه ساختمان 

ما در ساختمان نقشه های مختلفی داریم که به دسته های کلی تر تقسیم میشود :

معماری :

سایت پلان : به طور کلی سایت پلان به معنی موقعیت یا مکان نقشه شما است که فضاهای اطراف پلان نقشه کشی شما را نشان میدهد مانند فضای سبز اطراف یا راه های ورودی خروجی به محیط و محوطه خانه شما و از این جمله از موارد .

پلان اجرایی : همان گونه که در توضیحات مثاله طراحی نقشه در صدرا ما گفتوگو کردیم پلان ساختمان به معنی نمایش نقشه ساختمان از بالا است که یک برش افقی زده شده است که سقف آن برداشته شده است و ما میتوانیم داخل ساختمان را ملاحظه بفرماییم . یک نکته را در نظر بگیریم که در نقشه های اجرایی تمامی اطلاعات مورد نیاز که از یک طراحی معماری میخواهیم در آن موجود است .

سکشن یا نقشه های برش همچنین به آن نقشه مقطع نیز گفته میشود : بر عکس نقشه پلان ساختمان که از بالا است ما در برش از کنار ها که یک برش عمودی بر روی ساختمان زده شده است میتوانیم داخل ساختمان را و نجوه طراحی را مشاهده و ملاحظه بفرماییم . 

نمای ساختمان یا نمای جانبی : در این نقشه ما شکل ساختمان را و نمای ساختمان را بدون داشته برشی از بالا یا کنار ها داریم در این مدل از نقشه ها بیشتر هدف نمای ساختمان است .

نقشه سازه :

 

طراحی نقشه دو بعدی ویلا در صدرا