طراحی نقشه در صدرا

نویسنده

همان طور که میدانید بعد از نقشه برداری از زمین خود شما احتیاج به کشیدن نقشه ساختمان یا طراحی نقشه ویلا خود در صدرا دارید ، اما نقشه ساختمان چیست ؟ چه کسی نقشه باغشهر در صدرا طراحی میکند ؟ یا اینکه این سوال پیش می آید که انواع نقشه ساختمان چیست ؟ تمام موارد را برای شما به شرح در زیر توضیح خواهیم داد .

نقشه ساختمان یا پلان خانه چیست ؟

به طور کلی به طرحی گرافیکی ساختمان و خانه شما در مقیاس کوچک تر که نشان دهنده شمایل ساختمان شما یا بنای شما است را پلان ساختمان می گویند . از این نقشه ها برای مقاصد مختلفی استفاده میشود از جمله نوع چیدمان مبلمان خانه شما جایگاه قرار گیری اتاق ها و آشپزخانه و …. شما میتوانید به دفتر نقشه کشی پایا برج در صدرا مراجعه کرده و برای کشیدن نقشه و پلان ساختمان خود اقدام فرمایید .

نقشه دو بعدی خانه چیست ؟

طراحی نقشه ساختمان را میتوان به دو دسته کلی سه بعدی و دو بعدی تقسیم کرد حال اگر ما بخواهیم تعریفی نقشه دو بعدی داشته باشیم باید گفت : همان طور که قبل تر گفته شد پلان ساختمان یا نقشه ویلا نمایی از ساختمان شما است که خود از زوایای مختلف آن را نشان میدهد که هر کدام از زوایا را بررسی می کنیم :

پلان ساختمان ( Floor plan ): نمای خانه از بالا را پلان ساختمان میگویند که هر طبقه به طور مجزا پلان مخصوص خود را دارد . این نکته را باید در نظر گرفت که در پلان ساختمان ما برشی افقی داریم که سقفی نمایش داده نمیشود و داخل خانه را از بالا مشاهد میکنیم .

سکشن در نقشه (Section plan) : نمایش نقشه خانه از کناره ها را بدون داشتن دیوار کناری را سکشن می گویند. یا بهتر بخواهیم بگوییم برش عمودی ساختمان را سکشن میگویند این سکشن میتواند از هر کجای ساختمان باشد .

نمای ساختمان ( Elevation plan ) : نمایش نما های مختلف از ساختمان در جهت های مختلف شمال ، جنوب ، شرق ، غرب را الویشن میگویند .


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید