برخی شهروندان صدرا در پیامهایی از افزایش حضور سگهای بلاصاحب در ساعات شب خبر داده و خواستار تقویت برنامههای کنترل و جمعآوری این حیوانات در شیفت شب شدهاند.
در روزهای اخیر، شماری از شهروندخبرنگاران و مخاطبان محلی با ارسال پیامهایی به رسانههای مردمی، از افزایش حضور سگهای بلاصاحب در ساعات شب در برخی محلههای صدرا خبر دادهاند؛ موضوعی که به گفته برخی ساکنان، نگرانیهایی درباره آرامش شبانه و ایمنی عابران ایجاد کرده است.
بر اساس این گزارشهای مردمی، گفته میشود بسیاری از این سگها در حاشیه شهر و بهویژه در محدوده باغهای اطراف صدرا حضور دارند و با خلوت شدن خیابانها در ساعات شب و در دسترس بودن پسماندهای شهری، به سمت مناطق مسکونی و بخشهای مرکزی شهر حرکت میکنند.
برخی از اهالی صدرا در عین حال به تلاش نیروهای خدمات شهری در ساعات روز اشاره کرده و از فعالیت اکیپهای شهرداری برای مدیریت و جمعآوری سگهای بلاصاحب قدردانی کردهاند. با این حال، به اعتقاد تعدادی از ساکنان و مخاطبان محلی، فعالیت این تیمها بیشتر در طول روز متمرکز است و در ساعات شب که حضور این حیوانات افزایش مییابد، برنامه مشخصی برای کنترل آنها دیده نمیشود.
به گفته شماری از شهروندان، راهاندازی برنامه یا شیفت شبانه برای رسیدگی به این موضوع میتواند به کاهش نگرانیها و افزایش احساس امنیت در محلههای صدرا کمک کند. برخی ساکنان نیز بر این باورند که تداوم اقدامات مدیریت شهری در تمامی ساعات شبانهروز میتواند تأثیر بیشتری در ساماندهی این مسئله داشته باشد.