باغشهر چیست ؟

نویسنده

باغشهر صدرا

با گسترش روز به روز فضای شهری و از بین رفتن روستا ها پیامد های مخاطره آمیز زیادی برای مردم از نظر روحی روانی و هم آلودگی هوای شهری که خود باعث بیماری های متعدد میشد ایجاد شد ، که برای رفع این مشکل مردم به سمت ادغام امکانات روستایی و شهری پیش رفتن که نتیجه آن باغشهری یا باغ ویلا شد . اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که باغشهری چیست ؟ باید بگویم که : باغ ویلا ها ترکیبی از زندگی نوین و امکانات متعدد شهری با طبیعت و آب و هوای خوب روستایی است . محیطی که به راحتی هم میتوانید به بیمارستان مجهز دسترسی داشته باشید هم میتواند محیطی برای تفریح و اوقات فراغت و زندگی شما باشد .

یه باغ ویلا چه امکاناتی نیاز دارد ؟ چه درختی بکاریم ؟ چه گونه باعث افزایش قیمت باغ شهر خود شویم ؟ در ادامه به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد .

باغشهر از دیدگاه غرب و باغشهر از دیدگاه ایرانی آن که به صفویه برمیگردد را هم مورد بررسی قرار میدهیم .

چه گونه باعث افزایش قیمت باغشهر خود شویم ؟

قبل پاسخ به این سوال باید این نکته را تذکر بدهیم که راه های متعددی برای افزایش قیمت خانه شما وجود دارد و هر کدام از پیشنهادات شرکت مشاورین پایا برج در مکان و موقعیت جغرافیایی آن تاثییر لازم را دارد که برای مشورت میتوانید با این شماره 09176865385 تماس حاصل فرمایید تا مشورت های کامل و مورد نیاز شما رو ارایه دهیم . اما به بحث اصلی خود بپردازیم :

برای افزایش قیمت خانه یا باغ ویلا شما احتیاج به این دارید بدانید که هر چه قدر فضای مرفح شما در خانه تا افزایش پیدا کند قیمت نیز افزایش پیدا میکند . که از جمله راه های افزایش فضای تفریحی خانه شما میتوان به استخر یا محیطی برای ریلکس کردن به روف گاردن اشاره کرد هر کدام از موارد گفته شده را با توضیح مختصری در ادامه خدمت شما ارایه خواهیم داد .

یک باغ شهری چه امکاناتی باید داشته باشد ؟

آلاچیق : ردپای اولیه آلاچیق ها که به هزاران سال پیش در تمدن های مصر و امپراطوری های ایران و چین بازمیگردد یکی از گزینه های اصلی برای بهبود فضای باغ ویلای شما است . آلاچیق با ایجاد فضایی باز 360 درجه دید مناسبی از محیط اطراف به شما میدهد و همچنین سرپناه مناسبی در برابر باد و باران است .

استخر : دلیل اصلی شما برای داشتن باغ شهر چیست ؟ غیر از این است که به دور از مشکلات آب و هوایی شهری یک زندگی لدت بخش داشته باشید ؟ استخر یکی از گزینه های اصلی است که شما میتوانید هم به عنوان یک تفریح از آن استفاده کنید و همچنین برای افزایش قیمت بنای خود ! خانه هایی که استخر شخصی یا سونا و جکوزی دارند میتوانند قیمت خانه خود را افزایش دهند . از استخر شما میتوانید در باغ ویلای خود برای درمان بسیاری از بیماری های خود اقدام کنید تمرینات ورزشی متعددی از جمله قایق سواری ! موج سواری و تمرینات شنا را انجام دهید .

آتش دان : آتش دان ها که نمونه های متعدد آن را در فیلم های قدیمی دیده اید را میتوانید برای زیبایی هر چه بیشتر باغ ویلا شما استفاده شود . علاوه بر این آتش دان ها میتوانند باعث خوش بویی خانه شما شوند با یکسری مواد خاص که در آتش دان استفاده میکنید . همچنین برای ایجاد یک دوره همی مناسب به دور آتش و پخت و پز غذا نیز استفاده کنید .

آبنما : آبنما ها با ایجاد رقص و بازی با آب بخشی از فضای دیدنی و لذت جریان آب را برای شما ایجاد میکند . آبنما ها در محیط های متعددی از جمله روی روی میز ، زمین ، دیوار و حتی استخر شما مورد استفاده قرار میگیرد . در واقع اگر بخواهیم تعریف مناسبی از اینکه آبنما چیست را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم آبنما ها ماشین هایی هستند که جریان مصنوعی برای آب ایجاد میکنند .

روف گاردن : روف گاردن یا بام سبز به محیطی روی پشت بام گفته میشود که ما در آن گل و گیاه یا حتی برخی از انواع درختان را میکاریم . در واقع روف گاردن یک باغچه یاغ روی سقف است که میتوان علاوه بر باغچه امکانات متعدد دیگری از جمله آتشدان ، استخر و فواره یا همان آبنما و آلاچیق را هم به آن اضاف کرد . البته باید این را در نظر داشت که استخر روی سقف نیاز به مهارت و تجربه خود را دارد که تیم پایا برج با داشتن سابقه و تجربه مناسب در ساخت و ساز خانه میتواند شما را تا رسیدن به نتیجه دلخواه همراهی کند . هدف از ساخت روف گاردن ایجاد فضایی بدون دغدغه برای پرورش گل و گیاه یا نگه داشتن پرندگان میتواند باشد . همان طور که میدانید بام سبز میتواند به عنوان عایقی برای صدا عمل کند همچنین میتواند برای گرم نگه داشتن خانه شما در زمستان و خنک نگه داشتن آن در تابستان موثر عمل کند .

تراس : تراس را میتوان به عنوان یکی از عوامل افزایش قیمت منزل شما در نظر گرفت اما پاسخ به این سوال که تراس چیست ؟ را با یکدیگر بررسی میکنیم : تراس یک محیط بیرونی بر روی پشت بام یا در کنار بنای اصلی ساخته میشود باید بدانید که در تراس میتوان سنگ فرش کرد یا استخر یت باغچه کوچکی ساخت . به طور مثال از تراس میتوان به عنوان یک فضای خصوصی برای میتینگ های اداری هم استفاده کرد که با ایجاد فضایی دلنشین تاثییر مورد نظر خود را بر روی فرد بگذارید . تراس میتواند باعث تهویه هوای خانه شما نیز شود .

اتاق آفتاب یا سان روم گاردن : محیطی متصل به خانه اصلی است یعنی یک سمت آن حتما باید به بنای اصلی وصل باشد و از خانه به آن دسترسی داشت . هدف از سان روم گارد درست کردن باغچه ای کوچک برای پرورش گل و گیاه و ریلکس کردن است . بنا به شرایط محیطی برای کنترل میزان ورود آفتاب به سان روم گاردن احتیاج به بدنه ای با جنس شیشه و پارتیشن های شیشه ای داریم تا آفتاب به میزان کافی به گل و گیاه برای رشد و نمو برسد .

تاریخچه باغشهری

همان طور که قبل تر گفته شد ما تاریخ باغشهری را از دو دیدگاه صفوی و غربی آن که همان نظریه هاوارد باشد مورد نقد و بررسی قرار میدهیم :

نظریه غربی (هاوارد) : در قرن 19 میلادی شخصی به نام هاوارد که میخواست زندگی شهری و روستایی که با افزایش ورود روستایی ان به شهر همراه شده بود را به نوعی در هم بیامیزد که نتیجه آن نظریه های باغ ویلای امروزی شد .

نظریه صفویه : در عصر و تاریخ صفوی که به حدود چند قرن پیش برمیگردد شاهان صفوی با تفکر اینکه آرمان شهر یا همان مدینه فاضله را ایجاد کنند شروع به پشتیبانی حکومتی از باغشهر ها کردند که نتیجه آن باغ ویلا های امروزی ایران است . در واقع این نظریه به نوع تفکرات مذهبی دودمان صوفی بازمیگردد .

باغشهر در صدرا :

شهر صدرا که شامل باغشهری های متعددی از جمله گلبهار ، بهارستان ، بهاران یا همان تنگ جلاب ، پردیس ، قصر سبز ، دادگستری قدیم ، دادگستری جدید ، بوستان پارسیان ، اهل بیت ، زاگرس ، ملکزاد ، آموزش پرورش ، 30 هکتاری یاس و هشت بهشت است .

با ویلا های شهر جدید صدرا شیراز ( استان فارس ) دارای جاذبه های متعددی برای شهر های اطراف میتواند باشد به علت نزدیکی این شهر به شیراز و اتصال شهرک های اطراف از جمله گویم باعث شده است به یکی مقصد های اصلی برای سرمایه گذاری بر روی باغشهری تبدیل شود . از آنجایی که شهر جدید صدرا به شهر های مرودشت ، رزقان ، لپویی و بیضا بسیار نزدیک است این شهر را به محیطی برای اتصال راحت تر شهر های کوچک تر اطراف میکند و باعث سرمایه گذاری گسترده مردم در صدرا بشود . همان طور که میدانید شهر جدید صدرا شیراز یکی از مهاجر پذیر ترین ها است .

اگر قصد پاسخ به این سوال را داشته باشیم چرا سرمایه گذاری در باغشهر های صدرا ؟ باید بگوییم که با وجود مهاجر پذیر بودن پل ارتباطی چندین شهر مهم استان و وجود بیمارستان های بین المللی از جمله پیوند اعضا میتوان گفت یکی از شهر های آینده دار کشور در زمینه سرمایه گذاری ملک خواهد شد .


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید